نمایشگاه گردشگری آی تی بی برلین

نمایشگاه گردشگری برلین (ITB Berlin) از ۱۴ الی ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ در شهر برلین کشور آلمان برگزار می گردد. نمایشگاه گردشگری برلین (ITB Berlin) به عنوان مهمترین نمایشگاه بازرگانی سفر فرصت تجاری ویژه ای برای عرضه کنندگان جهانی خدمات گردشگری می باشد. علاوه بر اظهار رضایتمندی بسیار زیاد شرکت کنندگان (بالای ٩٠%) آمار ها نیز این موضوع را بیشتر ثابت می کنند. اینجا مکانی است که عرضه به تقاضا پاسخ می دهد: ٥ قاره، ١٨٥ کشور، ٨٥٠ خریدار برتر شناخته شده، ١٠٠٠٠ غرفه دار، ٢٣٠٠٠ بازدید کننده مدعو، ٥٠٠٠٠ بازدید کننده خصوصی، ١١٥٠٠٠ بازدید کننده تجاری، ١٧٠٠٠٠ متر مربع فضا و ٦.٧ میلیارد یورو گردش مالی نمایشگاه گردشگری برلین (ITB Berlin) یک رویداد است و من رویداد‌ها را دوست دارم...

نمای کلی سالن های برگزاری نمایشگاه ITB برلین

نمایشگاه گردشگری آی تی بی برلین( ITB Berlin) به عنوان نمایشگاهی پیشرو در صنعت سفر شناخته می شود. نمایشگاه گردشگری آی تی بی برلین مهمترین پلت فرم تجاری برای فرصت های گردشگری جهانی است. علاوه بر رضایت بالای بازدیدکنندگان ( بیش از ۹۰%)، در این نمایشگاه شاهد تلاقی عرضه وتقاضا خواهید بود.

با تنوع منحصر به فرد نمایشگاه آی تی بی برلین، این نمایشگاه زنجیره ارزش افزوده گردشگری را به طور کامل پوشش می دهد. در این نمایشگاه بیش از ۱۸۰ کشور حضور دارند.

به علاوه نمایشگاه ITB برلین به بخش های جداگانه ای تقسیم می شود، که هر کدام از این بخش ها بازتابی از مهمترین عناوین جاری هستند. جدا بودن بخش های تولیدی و خدماتی باعث می شود که مسیر خود را به راحتی در این نمایشگاه پیدا کنید.

اهمیت نمایشگاه ITB برلین

نمایشگاه ITB (International Tourismus-Börse) برلین، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری در جهان است و دارای اهمیت بسیار زیادی است.
این نمایشگاه سالانه در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود و به عنوان یک رویداد بین‌المللی برجسته، نقطه تلاقی بسیاری از حاضرین حوزه‌های گردشگری، صنعت سفر و جهانگردی محسوب می‌شود.
این نمایشگاه که از سال ۱۹۶۶ شروع به کار کرده است، به عنوان یک پل ارتباطی بین متخصصان، کسب‌وکارها و اشخاص حوزه گردشگری از سراسر جهان شناخته می‌شود. یکی از مهمترین نمایشگاه‌های بازرگانی به منظور فرصت تجاری ویژه برای عرضه کنندگان جهانی خدمات گردشگری نمایشگاه گردشگری برلین می‌باشد که آمارها نشان از اظهار رضایتمندی بازدید کنند کنندگان دارد .

 

 

۱- محل ارتباطات و تبادل تجاری

نمایشگاه ITB برلین، فرصت مناسبی برای برقراری ارتباطات حضوری بین نمایندگان از هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی، مسئولان مقامات گردشگری و تامین‌کنندگان خدمات گردشگری است. این ارتباطات می‌تواند به تبادل تجربیات، تجارب و آخرین تحولات در صنعت گردشگری کمک کند و کارآفرینان این صنعت را از آخرین روندها و فرصت‌های بازار باخبر سازد.

۲- نمایش مقصدها و محصولات گردشگری

از طریق ITB برلین، مقصدها و محصولات گردشگری مختلف از سراسر جهان به جمع‌آوری کنندگان و آژانس ها نشان داده می‌شوند. این امکان به کسب‌وکارها و مسافران علاقه‌مند به مسافرت بهترین فرصت را برای شناخت و انتخاب مقصد مطلوب فراهم می‌آورد.

۳- تبلیغات و بازاریابی

نمایشگاه ITB برلین یک رویداد فرصت‌بخش برای تبلیغات و بازاریابی برای شرکت‌ها و مقاصد گردشگری است. حضور در این نمایشگاه به کسب‌وکارها امکان ارائه محصولات و خدمات به گستره‌ترین مخاطبان ممکن را می‌دهد.

۴- آشنایی با تحولات صنعت گردشگری

نمایشگاه ITB برلین به عنوان یک صفحه نمایش از آخرین تحولات، روندها و تغییرات در صنعت گردشگری عمل می‌کند. این ممکن است شامل استفاده از فناوری‌های نوین در گردشگری، پیشرفت‌ها در مدیریت مقاصد، تجربیات جدید سفر و غیره باشد.

۵- شبکه‌سازی و همکاری‌های تجاری

 از آنجایی که افراد و شرکت‌های مختلف از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور دارند، ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای و همکاری‌های تجاری جدید برای صنعت گردشگری امکان‌پذیر است. به طور کلی نمایشگاه ITBبرلین باعث ایجاد فرصت‌های بسیاری برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران می‌شود، زیرا در این نمایشگاه کنفرانس‌ها و رویدادهای مختلف شبکه سازی گسترش ارتباط روی می‌دهد و چنانچه در این زمینه متخصص و فعال می‌باشید و به دنبال اطلاعات جدیدی در صنعت سفر و گردشگری هستید، بهتر است فرصت حضور در این نمایشگاه را از دست ندهید، زیرا این نمایشگاه در قالب گردشگری جهان می باشد وبهتر است به بزرگترین نمایشگاه تجاری دست یابید که تاثیر بسزایی در رونق کسب و کارتان خواهد داشت، در این نمایشگاه اپراتورهای تور و هتل‌ها و متخصصان خدمات گردشگری حضور خواهند داشت که خدمات و محصولات خود را ارائه می‌دهند بنابراین می‌توانید با این افراد در ارتباط باشید.

خصوصیات نمایشگاه آی تی بی برلین:

  • حضور ۵ قاره در این نمایشگاه
  • حضور بیش از ۱۸۰ کشور
  • ۱0۰۰ خریدار برتر واجد شرایط
  • ۱۰٫۰۰۰ شرکت کننده
  • ۱۱5٫۰۰۰ بازدیدکننده تجاری
  • مجموع بازدیدکنندگان ۱۶۰٫۰۰۰ نفر
  • ۱7۰٫۰۰۰ متر مربع مساحت نمایشگاه

محل برگزاری : نمایشگاه Messe برلین

تاریخ برگزاری نمایشگاه: 14 الی 16 اسفندماه 1403

ساعات برگزاری نمایشگاه: ۱۰ صبح الی ۶ بعد از ظهر

مسیرهای دسترسی به نمایشگاه Messe برلین:

سیستم حمل و نقل عمومی فوق العاده برلین دسترسی به این نمایشگاه و هر نقطه ای دیگر از شهر را بسیار راحت کرده است. سیستم حمل و نقل عمومی گسترده برلین، گزینه های مختلفی برای سفر در این شهر فراهم کرده است.

با قطار:

سفر با قطار به نمایشگاه آی تی بی بسیار سریع و ارزان خواهد بود. نمایشگاه Messe برلین و راه آهن برلین قرارداد مشترکی با یکدیگر دارند که از طریق آن سفر شما به این نمایشگاه بسیار راحت خواهد بود.

هزینه سفر به این نمایشگاه برای یک بلیط تک سفره و از یک نقطه خاص ۵۴ یورو و هزینه سفر برای یک بلیط تک سفره و از تمامی نقاط شهر ۷۴ یورو است.

با ماشین به راحتی می توانید به راحتی از طریق سیستم بزرگراه شهر به تقاطع Autobahn Dreieck Funkturm بروید. خروجی” Messedamm” نمایشگاه دقیقا در این تقاطع قرار دارد.

حضور ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

ایران یکی از کشورهایی بوده است که به طور منظم در نمایشگاه گردشگری ITB برلین حضور دارد. نمایشگاه ITB برلین،
حضور ایران در این نمایشگاه به عنوان یک کشور با تاریخ و فرهنگ غنی، جاذبه‌های گردشگری متنوع و صنعت گردشگری پویا، فرصتی برای معرفی پتانسیل‌ها و امکانات گردشگری خود به جمع‌آورندگان، تجار گردشگری و مخاطبان بین‌المللی فراهم می‌آورد. همچنین، حضور در این نمایشگاه می‌تواند باعث ایجاد همکاری‌های تجاری، شبکه‌سازی با نمایندگان دیگر کشورها و ارتقاء تبلیغات و بازاریابی جهت جذب گردشگران به ایران شود.

در سال 1403 پس از ابلاغ رسمی لیست نمایشگاههای بازار هدف ایران  از سوی وزارت گردشگری ایران بلافاصله رایزنی برای رزرو بهترین فضا در نمایشگاههای مذکور آغاز گردید در این بین ضمن تکمیل فرم اجاره فضا برای نمایشگاه آی تی بی به متراژ 150 متر مربع  و در ابعاد 10 در 15 تکمیل  و ارسال گردید. پس از ارسال فرم برگزارکننده نمایشگاه مذکور اعلام نمود با توجه به تغییردر ترکیب سالن های نمایشگاه جانمایی غرفه ایران ارسال خواهد شد.