زمان :3 الی 7 بهمن 1403 -22 الی 26 ژانویه 2025


فیتور (Feria Internacional de Turismo) یکی از پیشروترین نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری است که هر ساله در مادرید اسپانیا برگزار می‌شود. انتظار می رود نسخه 2025 فیتور به سنت خود در نمایش آخرین روندها و نوآوری ها در صنعت گردشگری ادامه دهد.

ویژگی های کلیدی Fitur معمولاً عبارتند از:


1- نمایشگاه ها: کشورها، مناطق و شرکت های مختلف پیشنهادات گردشگری خود را از جمله مقاصد، خدمات مسافرتی و راه حل های مهمان نوازی ارائه می دهند.
2- فرصت های شبکه: این رویداد به عنوان یک پلت فرم برای متخصصان صنعت برای اتصال، به اشتراک گذاری ایده ها و ایجاد مشارکت عمل می کند.
3- کنفرانس ها و کارگاه ها: فیتور اغلب میزبان یک سری کنفرانس ها، میزگردها و کارگاه های آموزشی است که متخصصان صنعت در مورد روندها، چالش ها و فرصت های جاری در گردشگری بحث می کنند.
4- تمرکز بر پایداری: نسخه‌های اخیر بر شیوه‌های گردشگری پایدار تأکید کرده‌اند، و ابتکاراتی را برجسته می‌کنند که سفر مسئولانه و حفظ محیط زیست را ترویج می‌کنند.
5- رویدادهای فرهنگی: شرکت کنندگان می توانند نمایش های فرهنگی، غذا و سایر فعالیت هایی را که تنوع گردشگری جهانی را به نمایش می گذارد، تجربه کنند.
انتظار می‌رود که Fitur 2025 طیف گسترده‌ای از شرکت‌کنندگان از جمله آژانس‌های مسافرتی، اپراتورهای تور، نمایندگان دولت و رسانه‌ها را به خود جذب کند و آن را به یک رویداد مهم برای هر کسی که در بخش گردشگری مرتبط است تبدیل کند.

نمای کلی سالن های برگزاری نمایشگاه فیتور و کارگاه های جانبی

معرفی کارگاه های تخصصی نمایشگاه فیتور 2025

FITUR Sport

نسخه سوم فیتور اسپورت هم اکنون در حال انجام است

رویدادی با هدف ترکیب دیدگاه‌های دو بخش عمده، گردشگری و ورزش، ترویج فضای تبادل دانش با برنامه کنفرانس قوی و فضایی برای اتصال و توسعه فرصت‌های تجاری.

در سال 2025 قالب خود را با سه روز کنفرانس و کارگاه و در آخر هفته نمایشگاه و فعال سازی برای عموم تکرار می کند.

چهارشنبه 22 ژانویه

ورزش در فضای باز و گردشگری فعال. روندها، مدیریت مقصد، توسعه محصول و تجربه، پایداری، بازاریابی، تجاری سازی.

پنجشنبه 23 ژانویه

ورزش های حرفه ای و رقابتی. ورزش های تیمی، اردوهای آموزشی، تورنمنت ها، کمپ ها، گلف، نیازهای ورزشکاران نخبه، سفر تیمی مسابقات، سفرهای پزشکی، و روند در استراحتگاه ها و امکانات گردشگری ورزشی.

جمعه 24 ژانویه

استراتژی‌ها، تأثیر و میراث رویدادهای ورزشی (ورزش تماشاگران و رویدادهای عمده مشارکتی)، تهیه بلیط و تجربه مهمان‌نوازی شرکتی VIP، سفر بازاریابی ورزشی و سفر شرکتی در بخش ورزش (MICE & Sports). هم افزایی بین برندها، خرده فروشی و گردشگری ورزشی

FITUR Screen  

FITUR SCREEN، با همکاری کمیسیون فیلم اسپانیا، چالش کمک به تبدیل اسپانیا به یک مرکز جهانی سمعی و بصری را بر عهده می گیرد. هدف آن تبدیل شدن به پلتفرمی است که صنعت گردشگری و فیلم را با انتشار دانش در مورد گردشگری فیلم، ترویج مبادلات تجاری بین بازیگران مختلف و تدوین پیشنهادهای آینده برای توسعه این بخش در اسپانیا به هم متصل می کند.

فیلمبرداری یا فیلمبرداری تلویزیونی، علاوه بر تاثیری که بر اقتصاد محلی دارد، یک ابزار قدرتمند ترویج گردشگری است که موقعیت مناطق را تسهیل می‌کند.

FITUR SCREEN فضای خاص خود را دارد که شامل یک منطقه نمایشگاهی با پیشنهاد چندین نماینده شرکت کننده، یک منطقه B2B و یک منطقه برای برنامه کنفرانس است.

اسکرین توریسم چیست؟

گردشگری فیلم یک ابزار قدرتمند ترویج گردشگری است که مناطق باید تمایز و دیده شدن خود را برجسته کنند

علاقه روزافزون به بازدید از مکان‌هایی که فیلم‌ها و به‌ویژه سریال‌های پرمخاطب در آن فیلم‌برداری شده‌اند، فرصت مهمی را از طریق صنعت فیلم برای تبلیغ مقاصد باز می‌کند. این پدیده ای است که در سراسر جهان در حال رشد است و جایگزین مهمی برای تنوع بخشیدن به پیشنهادات گردشگری و مبارزه با فصلی است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط TCI Research، 80 میلیون مسافر مقصد خود را بر اساس فیلم ها و سریال های تلویزیونی انتخاب می کنند. این مطالعه نشان می دهد که تعداد مسافرانی که پس از دیدن یک فیلم یا سریال به مقصدی سفر می کنند در 5 سال گذشته دو برابر شده است

به طور خلاصه، این یک نوع شناسی جدید از گردشگری است که به تغییر علاقه از مصرف کنندگان فرهنگی جدید به صنایع خلاق و به ویژه هنرهای سمعی و بصری پاسخ می دهد

FITUR Know How & Export  

 

اسپانیا پیشتاز جهانگردی است. در طول سال ها ما دانش ارزشمند گردشگری را به دست آورده ایم. وقت آن است که بیرون برویم و همه چیزهایی را که آموخته ایم به دست آوریم

به همین دلیل و در پی موفقیت سال گذشته، SEGITTUR، ICEX España Exportación e Inversiones و FITUR دهمین دوره FITUR Know-How & Export را برگزار کردند، فضایی برای شرکت های گردشگری اسپانیایی تا پتانسیل، دانش، خدمات و محصولات گردشگری خود را به نمایش بگذارند. خریداران از سایر بازارهای بین المللی

FITUR Know-How & Export فرصتی منحصر به فرد برای شرکت‌های شرکت‌کننده برای شرکت در یک برنامه فعالیت‌های جامع برای آشنایی با بهترین فرصت‌های تجاری در پنج قاره، دریافت مشاوره شخصی برای بین‌المللی‌سازی و کمک در جستجوی مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد.

بخش ها

کلیه کسانی که محصولات یا خدماتی دارند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با بخش گردشگری مرتبط هستند، به ویژه:

  • مشاوره/برنامه ریزی استراتژیک.
  • توسعه فناوری.
  • تجارت الکترونیک.
  • بازاریابی گردشگری.
  • مدیریت شرکت گردشگری.
  • زیرساخت ها و امکانات.
  • تکنولوژی تجهیزات توریستی.
  • محیط زیست و پایداری.

مزایای برای غرفه داران

هماهنگی عمومی مشارکت شما

کارکنان پشتیبانی فنی.

جلسه فنی یک روز قبل برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از حضور خود در Fitur Know-How & Export ببرید.

منطقه شبکه

خدمات مشاوره تخصصی در طول FITUR.

محوطه نمایشگاهی 5 متر مربعی یارانه ای.

ارائه شرکت شرکت کننده در رسانه های تبلیغاتی.

شناسایی سفارشی شرکت شما در جلسات FITUR.

FITUR Talent  

 

FITUR که متعهد به ارائه محتوا و ابزارهایی با هدف رشد صنعت گردشگری است، از نسخه 2020 خود، فضای تک نگاری جدیدی را با تمرکز بر افراد، استعداد، آموزش، مهارت ها و توسعه حرفه ای آنها ترویج می کند.

در بخشی که با تکامل مداوم مشخص می شود، مانند گردشگری، شرکت ها به متخصصان مجهز به بهترین و جامع ترین آموزش ها نیاز دارند. آنها به افراد چابک و آماده نیاز دارند که قادر به تعامل با گردشگر دیجیتالی جدید (مطمئن، ارتباط بیش از حد، و همه کانال) و داشتن دانش لازم برای مدیریت فناوری های جدید تأثیرگذار بر تجارت گردشگری (هوش مصنوعی، داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل، چت بات ها، بلاک چین) باشند. ، اینترنت اشیا و غیره)

نحوه جذب و حفظ استعدادها در صنعت گردشگری: بهترین شیوه ها و داستان های موفقیت

علیرغم اینکه بخش گردشگری یکی از محرک های اولیه اقتصادی در کشور ما است، در حال حاضر با کمبود شدید استعداد دست و پنجه نرم می کند. برای مقابله موثر با این چالش، شرکت ها باید استراتژی ها و تکنیک های جدیدی را برای جذب و حفظ حرفه ای ها ابداع کنند:

چگونه شرکت‌ها می‌توانند استعدادهای مورد نیاز خود را جذب کنند، کسانی را که ترک کرده‌اند را دوباره به دست آورند و آن‌هایی را که قبلاً در تیم خود هستند حفظ کنند؟

چه اقداماتی می توان انجام داد تا اطمینان حاصل شود که متخصصان از کار در صنعتی که به طور قابل توجهی به اقتصاد ما کمک می کند احساس رضایت و افتخار می کنند؟

چه فرصت های منحصر به فردی برای توسعه و رشد باید فراهم شود؟

نسخه آتی FITUR Talent میزبان یک سری کنفرانس خواهد بود که در آن کارشناسان و شرکت های پیشرو در این بخش به این سوالات خواهند پرداخت. آنها همچنین بهترین شیوه ها و داستان های موفقیت خود را در زمینه جذب موثر و حفظ استعدادهای واجد شرایط به اشتراک خواهند گذاشت.

Fitur TechY 2025  

 

Fitur TechY هفت شریک بالقوه خواهد داشت که در تمام ارتباطات آن را همراهی خواهند کرد.

  • چهار شریک حامیان انحصاری یک انجمن Fitur TechY خواهند بود و موضوع کنفرانس هایی که در آنجا برگزار می شود: تجارت، آینده، مقصد و پایداری. شریک در تمام روزهای Fitur TechY در انجمن خود حضور و دیده می شود و در تمام ارتباطات رویداد با لوگوی خود همراه خواهد بود.
  • پنجمین شریک Fitur TechY Welcome Area و VIP Lounge در ورودی #techYhotel در منطقه توزیع انجمن ها و مناطق مختلف واقع خواهد شد. این یک فضای قابل مشاهده (تقریباً 9 متر مربع) در منطقه #techYhotel، به عنوان منطقه خوش آمدگویی برای رویداد خواهد داشت. این شریک همچنین اسپانسر سالن VIP است که در کنار اتاق‌های جلسه راه‌اندازی می‌شود. سالن VIP به عنوان یک B2B و منطقه شبکه ای که توسط برند سفارشی شده است راه اندازی می شود، جایی که توجه ویژه ای به سخنرانان می شود و مصاحبه با مرتبط ترین بازدیدکنندگان و سخنرانان انجام می شود.
  • شریک ششم یک شریک انرژی خواهد بود که فضایی در FiturTechY با امکان مداخله در محتوای انجمن ها و انحصار در بخش فعالیت خود خواهد داشت. آرم شریک در تمام ارتباطات عمومی FiturTechY ظاهر می شود.
  • در نهایت، همکاری شریک فناوری به عنوان یک تازگی از این نسخه بعدی ارائه شده است. این شریک فن‌آوری به‌عنوان یک همکار هتل Techy دارای انحصار است اما مشارکتی در این منطقه ندارد. امکان مداخله در مطالب برخی از تالارها، قابلیت رویت در محوطه هتل و پوسترهای بخش و همچنین ارتباطات مرتبط با آن را خواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر، اگر مایل به شریک شدن هستید، لطفا با ما تماس بگیرید.

FITUR Woman  

 

FITUR 2024، با همکاری WOMEN LEADING TOURISM - WLT، میزبان چهارمین دوره FITUR Woman بود که با اهداف توسعه پایدار (SDGs) برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بخش گردشگری همسو بود (هدف 5).

این بخش بر چالش نقش زنان در دنیای کار در صنعت گردشگری و اهمیت رهبری زن در بازسازی گردشگری بهتر، پایدار و فراگیر متمرکز است.

FITUR Woman 2024 توسط سویا حمایت شد که به تلاش های IFEMA MADRID و FITUR برای کمک به ساخت پایداری و گنجاندن در گردشگری پیوست.

درباره زنان پیشرو در جهانگردی - WLT

انجمن WOMEN Leading Tourism - WLT حضور زنان را در بالاترین نهادهای حاکمیت شرکتی در گردشگری ترویج و تشویق می کند و به چالش های ناشی از کمبود حضور زنان در مدیریت ارشد صنعت گردشگری رسیدگی می کند. همچنین پیشنهاد می کند که نسل جدیدی از زنان را که نقش مهمی در بخش گردشگری ایفا می کنند، راهنمایی کند

Fitur 4all  

FITUR با همکاری IMPULSA IGUALDAD اولین نسخه FITUR 4all را ارائه کرده است. این بخش جلسات خود را بر تقویت کیفیت، تنوع و گنجاندن پیشنهاد گردشگری متمرکز کرد، و به آخرین روندها و بهترین شیوه ها در گردشگری قابل دسترسی اشاره کرد.

این کنفرانس با مراسم جوایز FITUR 4all که با هدف حمایت از شناسایی سالانه تلاش‌های برجسته در توسعه و ارتقای دسترسی در بخش گردشگری ایجاد شد، تکمیل شد.

FITUR 4all 2025 Awards  

 

جوایز FITUR4all که توسط IMPULSA IGUALDAD و با همکاری FITUR سازماندهی شده است، با هدف نشان دادن، تشکر و تشویق تعهد به توسعه و ترویج گردشگری فراگیر است و هدف آن ها، شرکت ها، سازمان ها و مؤسسات در بخش گردشگری ملی و بین المللی است.

برندگان جوایز I Fitur 4all عبارتند از:

مقصد ملی فراگیر: بنیدورم

مقصد بین المللی فراگیر: کلمبیا

شرکت گردشگری فراگیر: PortAventura World- PortAventura Theme Park

سازمان/موسسه فراگیر: Red Costarricense de Turismo Accesible (شبکه گردشگری قابل دسترس کاستاریکا)

قوانین و ضوابط «جوایز FITUR 4all 2025» و راهنمای بهترین شیوه ها در مورد دسترسی در توریست

FITUR Cruises

 

با همکاری مجله آنلاین Cruceroadicto.com، این حوزه موضوعی نشان می‌دهد که چگونه گردشگری کروز در ارائه، در تولید تجربیات، در مدل‌های جدید پایداری و در تقویت رقابت‌پذیری و سودآوری نوآورانه است.

صنعت سفرهای دریایی همچنان یک ستون اساسی برای اقتصادهای محلی و ایالتی در سراسر جهان است. طبق آخرین داده های CLIA (انجمن بین المللی خطوط کروز) در سال 2024، این صنعت به رکوردهای جدیدی دست یافته است و امسال از 30 میلیون مسافر در سراسر جهان عبور کرده است که افزایش 15 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

کشتی های کروز تأثیر اقتصادی قابل توجهی دارند، به طوری که هر مسافر به طور متوسط ​​750 یورو در بنادر هزینه می کند که به نفع اقتصادهای محلی است. علاوه بر این، این بخش به دلیل شیوه های پایدار خود متمایز است، به طوری که بیش از 80 درصد ناوگان از سیستم های پیشرانه کم انتشار تا سال 2024 و 95 درصد از کشتی های جدید با فناوری پیشرفته تصفیه فاضلاب استفاده می کنند. پیشنهادات سفرهای دریایی موضوعی نیز 25 درصد افزایش یافته است، 60 درصد از مسافران را به برنامه ریزی برای بازدیدهای آینده از مقاصد کشف شده سوق داده است و گردشگری محلی و منطقه ای را تقویت می کند.

سیر تکاملی FITUR کروز

از یک ابتکار امیدوارکننده تا یکی از رویدادهای بزرگ B2B و B2C کروز در اسپانیا.

 

تکامل FITUR Cruises از زمان شروع آن در سال 2022 بسیار زیاد بوده است. آنچه که به عنوان مجموعه ای از فعالیت های آموزنده و تفریحی برای عموم مردم آغاز شد، به یک رویداد بین المللی تبدیل شده است که هم بخش حرفه ای و هم مصرف کننده نهایی را در بر می گیرد.

جهش کیفی در سال 2023 رخ داد، زمانی که این بخش دامنه خود را به حوزه B2B گسترش داد، و مکمل پیشنهاد B2C بود.

با این حال، در سال 2024 بود که FITUR Cruises به بلوغ رسید، با مدت زمان طولانی تا 5 روز نمایشگاه و یک حرکت استراتژیک به پاویون 4 IFEMA MADRID، قلب نمایندگی اروپا در نمایشگاه.

این تغییر مکان تصادفی نبود. FITUR Cruises که در میان بازیگران اصلی گردشگری اروپا قرار دارد، با منعکس کننده وزن رو به رشد بخش کشتی های دریایی در صنعت گردشگری جهانی، قابل مشاهده و مرتبط است.

قایق‌های ساحلی فیتور کروز در بالای صخره

FITUR Cruises 2025

موفقیت نسخه 2024 به حدی بود که برگزار کنندگان تصمیم گرفتند مکان آن را برای نسخه آینده 2025 حفظ کنند. این تصمیم بر ادغام کشتی های مسافرتی FITUR به عنوان یک قطعه کلیدی در اکوسیستم FITUR تأکید می کند.

با نگاه به آینده، انتظارات بالاست. صنعت کروز، در نوآوری و رشد مداوم، در FITUR Cruises یک پلت فرم ایده آل برای نمایش آخرین پیشنهادات خود و ارتباط با متخصصان و مسافران به طور یکسان می یابد. FITUR Cruises با ترکیب منحصر به فرد خود از تجربه تجاری و مسافرتی، بندری است که کشتی‌های دریایی به مادرید می‌رسند.

اهداف

با ارائه طیف گسترده ای از گزینه های کروز به پویایی تجاری کمک کنید.

تصویر پایداری و شیوه های خوب در صنعت سفر دریایی را تقویت کنید.

یک نقطه ملاقات برای صنعت کروز ارائه دهید: خطوط کروز، مقاصد و اپراتورهای تور.

به درک بهتر پیشنهادات توریستی سفرهای دریایی کمک کنید.

برای آژانس های مسافرتی که واسطه های فروش هستند را تقویت کنید.

برای مسافرانی که هنوز با این نوع گردشگری آشنا نیستند و برای کسانی که به دنبال پیشنهادهای جدید هستند.

وفاداری مسافران کروز به این نوع گردشگری.

FITUR Lingua

 

با همکاری مجله آنلاین Cruceroadicto.com، این حوزه موضوعی نشان می‌دهد که چگونه گردشگری کروز در ارائه، در تولید تجربیات، در مدل‌های جدید پایداری و در تقویت رقابت‌پذیری و سودآوری نوآورانه است.

صنعت سفرهای دریایی همچنان یک ستون اساسی برای اقتصادهای محلی و ایالتی در سراسر جهان است. طبق آخرین داده های CLIA (انجمن بین المللی خطوط کروز) در سال 2024، این صنعت به رکوردهای جدیدی دست یافته است و امسال از 30 میلیون مسافر در سراسر جهان عبور کرده است که افزایش 15 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

کشتی های کروز تأثیر اقتصادی قابل توجهی دارند، به طوری که هر مسافر به طور متوسط ​​750 یورو در بنادر هزینه می کند که به نفع اقتصادهای محلی است. علاوه بر این، این بخش به دلیل شیوه های پایدار خود متمایز است، به طوری که بیش از 80 درصد ناوگان از سیستم های پیشرانه کم انتشار تا سال 2024 و 95 درصد از کشتی های جدید با فناوری پیشرفته تصفیه فاضلاب استفاده می کنند. پیشنهادات سفرهای دریایی موضوعی نیز 25 درصد افزایش یافته است، 60 درصد از مسافران را به برنامه ریزی برای بازدیدهای آینده از مقاصد کشف شده سوق داده است و گردشگری محلی و منطقه ای را تقویت می کند.

سیر تکاملی FITUR کروز

از یک ابتکار امیدوارکننده تا یکی از رویدادهای بزرگ B2B و B2C کروز در اسپانیا.

تکامل FITUR Cruises از زمان شروع آن در سال 2022 بسیار زیاد بوده است. آنچه که به عنوان مجموعه ای از فعالیت های آموزنده و تفریحی برای عموم مردم آغاز شد، به یک رویداد بین المللی تبدیل شده است که هم بخش حرفه ای و هم مصرف کننده نهایی را در بر می گیرد.

جهش کیفی در سال 2023 رخ داد، زمانی که این بخش دامنه خود را به حوزه B2B گسترش داد، و مکمل پیشنهاد B2C بود.

با این حال، در سال 2024 بود که FITUR Cruises به بلوغ رسید، با مدت زمان طولانی تا 5 روز نمایشگاه و یک حرکت استراتژیک به پاویون 4 IFEMA MADRID، قلب نمایندگی اروپا در نمایشگاه.

این تغییر مکان تصادفی نبود. FITUR Cruises که در میان بازیگران اصلی گردشگری اروپا قرار دارد، با منعکس کننده وزن رو به رشد بخش کشتی های دریایی در صنعت گردشگری جهانی، قابل مشاهده و مرتبط است.

قایق‌های ساحلی فیتور کروز در بالای صخره

FITUR Cruises 2025

موفقیت نسخه 2024 به حدی بود که برگزار کنندگان تصمیم گرفتند مکان آن را برای نسخه آینده 2025 حفظ کنند. این تصمیم بر ادغام کشتی های مسافرتی FITUR به عنوان یک قطعه کلیدی در اکوسیستم FITUR تأکید می کند.

با نگاه به آینده، انتظارات بالاست. صنعت کروز، در نوآوری و رشد مداوم، در FITUR Cruises یک پلت فرم ایده آل برای نمایش آخرین پیشنهادات خود و ارتباط با متخصصان و مسافران به طور یکسان می یابد. FITUR Cruises با ترکیب منحصر به فرد خود از تجربه تجاری و مسافرتی، بندری است که کشتی‌های دریایی به مادرید می‌رسند.

اهداف

با ارائه طیف گسترده ای از گزینه های کروز به پویایی تجاری کمک کنید.

تصویر پایداری و شیوه های خوب در صنعت سفر دریایی را تقویت کنید.

یک نقطه ملاقات برای صنعت کروز ارائه دهید: خطوط کروز، مقاصد و اپراتورهای تور.

به درک بهتر پیشنهادات توریستی سفرهای دریایی کمک کنید.

برای آژانس های مسافرتی که واسطه های فروش هستند را تقویت کنید.

برای مسافرانی که هنوز با این نوع گردشگری آشنا نیستند و برای کسانی که به دنبال پیشنهادهای جدید هستند.

وفاداری مسافران کروز به این نوع گردشگری.

توضیحات