نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور2016
تاريخ برگزاري نمايشگاه :20 الی 24 ژانویه – 30 دی الی 4 بهمن 1394
افتتاحيه: 30 دی ماه برابر با 20 ژانویه
اختتاميه: 4 بهمن برابر با 24 ژانویه
نوع نمايشگاه :TRADE/PUBLIC
شرکت برگذار کننده :IFEMA-Feria de Madrid
آدرس محل برگزاري نمايشگاه:IFEMA FERIA DE MADRID- COMUNIDAD DE MADRID.SPAIN-28042 –MADRID-SPAIN
دوره : 36
مهلت ثبت نام :

توضیح نمایشگاه بین المللی:

نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور 2016

سی و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا به مدت 5 روز از تاریخ 20 الی 24 ژانویه 2016 برابر با 30 دی الی 4 بهمن ماه 1394در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مادرید FERIA DE MADRID   برگزار خواهد شد . نمایشگاه فیتور یکی از بزرگترین نمایشگاه های توریسم در بازار آمریکای لاتین ، اسپانیا ، پرتغال ، افریقا و آسیا  است  فیتور به نوعی نقطه مرجع توریسم دنیا برای متخصصین حرفه گردشگری و نمایشگاه تجاری پیشرو برای بازارهای داخلی  و خارجی  ایبرو امریکا  بشمار می آید  و فضای تجاری مناسب  برای حضور ، گردهمایی و ملاقات آژانسهایی گردشگری ، گردانندگان تور ، هتلها ، مشاورین و کارشناسان توسعه گردشگری و سایر متخصصین حرفه گردشگری و توریسم جهانی است این نمایشگاه مکانی برای ارائه خدمات و محصولات جدید صنعت گردشگری و بازاریابی است و تاثیر به سزایی در پیشرفت و توسعه تجارت گردشگری داشته و خواهد داشت.  فیتور 2016شامل کنفرانسها و سمینارهایی جهت رفع مشکلات و توسعه صنعت گردشگری است .همچنین پلی ارتباطی بین توریسم بین المللی و ملی است. کیفیت ، تنوع ، تخصص و نوآوری از ویژگیهای این نمایشگاه است . در نمایشگاه سال 2015 ، حدود 9500 کمپانی از 165 کشور و منطقه و 125084 شرکت کننده تجاری و تقریبا   97500نفر از عموم مردم در نمایشگاه حضور داشتند .
در ضمن حضور 7398 ژورنالیست از 30 کشور جهان بیانگر اهمیت نمایشگاه فیتور در رویدادهای گردشگری  بین المللی است.
یکی از شاخص های اصلی نمایشگاه فیتور بهره مندی از مزیت های تجاری – گردشگری با سود دهی بالا می باشد . طبق نظر اتحادیه نمایشگاههای بین المللی UFI ،حضور در چنین رویدادی سبب صرفه جویی 42 درصدی در مقایسه با کانالهای تبلیغاتی سنتی دیگر است. فیتور عضوی از اعضا ( (UFI ) اتحادیه نمایشگاه های بین المللی و سازمان گردشگری بین المللی UNWTO است.


از اهداف حضور در نمایشگاه می توان به طور خلاصه به موارد ذیل اشاره کرد.

•    جمع آوری و تبادل اطلاعات و تجربیات تجاری در زمینه گردشگری در طی 5 روز برگزاری نمایشگاه
•    آشنایی با آخرین دست آورد ها و نوآوری ها ارائه شده در صنعت گردشگری از سوی شرکتهای دیگر
•    بررسی و مقایسه مستقیم کیفیت دست آورد ها و خدمات گردشگری
•    شناسایی و جذب شرکاء جدید
•    حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و شروع ارتباط با مشتریان جدید
•    شناخت و بررسی کمپین های جدید بازاریابی و توسعه بازارهای جدید
•    برگزاری میتینگ با تولید کنند گان و مشتریان بالقوه و جمع آوری اطلاعات جامع
•    بدست آوردن فرصتها ی جدید تجاری و سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری
•    ارتباط نزدیک با بازدید کنند گان و امکان مذاکره مستقیم
•    ایجاد فرصتی مناسب جهت برگزاری همایشها ، کنفرانس ها، سمینارها و رویدادهای همزمان
•    شناسایی و جذب مشتریان علاقه مند به سفر
•    شناسایی مقاصد جدید گردشگری
•    هدایت مجدد مشتریان در زمینه محصولات و خدمات گردشگری
•    آشنایی با الگو های کاربردی برند سازی
•    تبادل دانش نوین و کارآمد در راستای رشد کیفی و کمی محصولات و خدمات گردشگری
•    حضور در رسانه های عمومی
•    برقراری ارتباط با ناشران و روزنامه نگاران به منظور معرفی و ارائه اخرین دست آورد ها و نوآوریهای شرکت کنند گان  در  صنعت گردشگری



شرکت کننده گان در نمایشگاه  FITUR :
•    عمده فروشان
•    تور گردانان
•    آژانسهای مسافرتی
•    شرکتهای حمل و نقل
•    هتل ها و اقامتگاه ها
•    سازمانها
•    شرکت های خدماتی
•    شرکتهای فعال در حوزه توریسم محلی
•    مطبوعات و رسانه های فعال در زمینه صنعت گردشگری و مسافرت
•    سازمانهای رسمی اسپانيایی و خارجی فعال در صنعت گردشگری
•    انجمن های تجاری
•    مراکز آموزش خدمات جهانگردی و گردشگری
•    برگزارکنندگان کنگره ها و میتینگ ها و همایش های مشوق گردشگری
•    تورهای داخلی  اسپانیا ُ

تاريخ و ساعات برگزاري نمايشگاه گردشگري فيتور 2016

نمايشگاه بين المللي گردشگري فيتور، امسال نيز مانند سال هاي گذشته در پنج روز براي متخصصين و بازديد كنند گان عادي باز و قابل مراجعه خواهد بود .
روزها وساعات برگزاري نمايشگاه بين المللي گردشگري فيتور 2016 به شرح زير است:
روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه : بيست و یکم الي بیست و دوم ژانويه 2016 برابر با 30 دی ماه  الي 4 بهمن ماه 1394 از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر، فقط
جهت مراجعه بازدید کنندگان و متخصصین  حرفه گردشگري
روز شنبه : بیست و سوم  ژانويه 2016 برابر با 3 بهمن ماه 1394 : از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر جهت مراجعه عموم مردم و متخصصين حرفه گردشگري
روز يكشنبه : 24 ژانویه  2016 برابر با 4 بهمن 1394 : از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر جهت مراجعه عموم مردم و متخصصين حرفه گردشگري

غرفه ایران در نمایشگاه فیتور 2016:
امسال غرفه جمهوری اسلامی ایران به مساحت 304 متر مربع ، به صورت 4 طرف باز به شماره 6c03در سالن خاورمیانه ،سالن شماره 6 محل دائمی برگزاری نمايشگاه‌های FIERA DE MADRID قرار دارد.

آدرس نمایشگاه:
IFEMA FERIA DE MADRID- COMUNIDAD DE MADRID.SPAIN-28042 –MADRID-SPAIN

موقعیت سالنهای نمایشگاه و قاره ها و شرکتها :

سالن 3 : آمریکا
سالن 4 : اروپا و آسیا -اقیانوسیه
سالن 6 : آفریقا و خاورمیانه
سالن 8 : بهداشت و سلامت اسپانیاو شرکتهای تجاری و بارگانی جهانی
سالن 10 : کمپانیها
سالنهای 5 ، 7 و 9 : سازمانها و ارگانهای اسپانیایی

توریسم سلامت:

نمایشگاه فیتور به عنوان یک نمایشگاه تجاری گردشگری در اسپانیا و جهان شناخته شده است که در صحنه بین المللی برای دومین سال متوالی موضوع توریسم سلامت  ( Health Tourism  ) را مورد توجه قرار داده و در سالن 8 نمایشگاه در مجاورت بخش گردشگری  ارائه خدمات خواهد کرد .این بخش  زمینه را برای بهبود و ارتقا گردشگری سلامت  در سطح جهانی فراهم می نماید . برنامه های جالب  و قابل توجه ایی  برای  متخصصین، نمایندگان و ارگانهای  علاقمند مانند بیمارستانها ، درمانگا هها ، استراحتگا ه ها ، مقاصد ،  زنجیره های گردشگری سلامت ، شرکتهای خدمات گردشگری  سلامت و آژانسهای مسافرتی تخصصی اجرا خواهد شد . در طول روزهایی که به  متخصصین اختصاص داده شده است یک کارگاه B2B برای شرکت کنندگان و غرفه داران به منظور ایجاد یک شبکه ارتباطی با گروه خریداران  ، مراکز سلامت و درمان ،  شرکتهای بیمه و سایر مراکزوابسته وجود خواهد داشت و  از ویژگیهای برجسته HEALTH  TOURISM  سخنرانیها و میزگردها در زمینه نوآوریها و کلیدهای موفقیت در گردشگری سلامت است . بنابر این FITUR HEALTH  فرصتی مناسب برای توسعه ، گسترش و عقد قراردادها در حوزه گردشگری سلامت فراهم خواهد نمود که در اروپا بی نظیر است و همچنان  در جذب بازدیدکنندگان تاثیر به سزایی دارد.

FITUR SHOPPING

FITUR SHOPPING  2016 به منظور ارتقا و بهبود هر چه بیشتر گردشگری خرید  برای دومین سال متوالی در فیتور2016 برگزار خواهد شد .
فیتور آماده میزبانی اولین ملاقاتها و نشستهای  بین المللی صنعت گردشگری خرید در رویداد B2B  است و برای بخشهای گردشگری  و   بازرگانی و تخصصی گردشگری  نظیربخشهای  زیر اماده ارائه خدمات خواهد بود.
برندهای مجلل- شرکتهای بین المللی ، فروشگا ه ها،  مقاصد خرید ، توراپراتورهای بین المللی ، آژانسهای تخصصی در حوزه گردشگری ، هتلها ، آزانسهای مسافرتی آنلاین ، راهنمایان تور و خبرگزاری توریسم

اهداف این رویداد  عبارت است از :
– ملاقات و فرصت مذاکرات مستقیم مقاصد گردشگری ، تجاری و بخشهای متخصص در بخش گردشگری
– فراهم آوردن فرصتهای تجاری و بازرگانی جدید
– تبلیغ برند های تجاری و تولیدات و محصولات سنتی و منحصر به فرد مرتبط  با مقاصد گردشگری
– ایجاد بستر های گردشگری در مناطق تجاری
– تبلیغ  و توسعه پایدار گردشگری خرید به عنوان یک محرک اقتصادی مقاصد گردشگری
B2B FITUR SHOPPING   در سالن شماره 8 برگزار می شود که شرکت کنندگان گردشگری  بین المللی و نمایندگان کشورهای علاقه مند به صنعت گردشگری خرید نظیر چین ، روسیه ، برزیل و آسیای جنوب شرقی در آن حضور خواهند یافت

فیتور سبز ( Fitur Green )
 مدیریت پایدار و خلاقیت و نو آوری : تعهد به گردشگر

این  رویداد با مشارکت IHT ( HOTEL TECHNOLOGY INSTITUTE )  موسسه فناوری هتلها و سازمان گردشگری جهانی ((UNWTO   وفیتور برگزار می شود و FITUR GREEN  بدنبال نو آوری و پایداری و ثبات در بخش گردشگری است با هدف افزایش سطح رقابت در بخشهای خصوصی و مقاصد گردشگری در مقابل انتظارات رایج و متداول مصرف کنندگان است .

در این رویداد سه روزه پروژه ها ، تجارب علمی و نوع آوری های ملی و بین المللی موفق  در کارگاه های آموزشی و نشستها به نمایش گذاشته خواهد شد.

تکنولوژی فیتور ( Fitur tech )

به گردشگری نسل سوم خوش آمدید                                                                                                                                    
این بخش با مشارکت ITH  (HOTEL TECHNOLOGY INSTITUTE ) و FITUR برنامه ریزی شده است و هدف آن کمک به توسعه و پیشرفت هتلها براساس نوآوری و فناوری است . در واقع ارائه  فاکتورهای اصلی و مهم  در صنعت هتلداری است                                                                                                     

ششمین دوره کارگاه خریدارن میزبان (6th Fitur Hosted Buyers Workshop)     
این کارگاه تخصصی شامل یک سری نشستهای B2B می باشد که مورد توجه شرکای تجاری قرار گرفته است و بر اساس دستور جلسات و برنامه های کاری و علایق شرکت کنندگان تنظیم می گردد.  در روزهای 5 شنبه و جمعه 21 و22 ژانویه ( ا و 2 بهمن ماه 1394) در مکان تعیین شده برگزار می شود.                                                      
در این کارگاه غرفه داران و شرکت کنندگان علاقمند به ارائه و معرفی  محصولات خود در سطح جهانی وهمچنین  کسانی که قصد  دیدار و ملاقات   تقریبا 200 تن از خریداران میزبان بین المللی (توراپراتورها و آژانسهای مسافرتی منتخب ) را دارند ، حضور فعال خواهند داشت.

آمار نمایشگاه فیتور 2015 و مقایسه با سال2014فیتور                             

 

فیتور

2015

 

فیتور

2014

نوسان

کل فضای مرکز نمایشگاه

130530

 

130530

 

فضای اختصاص داده به نمایشگاه

56354

 

54078

4%

شرکت کنندگان در نمایشگاه (غرفه داران و مشترکین )

6419

 

9083

4%

صاحبان غرفه

688

 

611

13%

کشورها و مناطق شرکت کننده

165

 

165

 

شرکت کنندگان تجاری

125084

 

120231

 

بازدیدکنندگان تجاری

70049

 

66841

5%

12 درصد بین المللی

شرکت کنند گان

تعداد کارت های ورودی

55035

 

53390

3%

عموم

97467

 

97549

0%

تعدا د کل شرکت کنندگان

222551

 

217780

2%

خبرنگاران و وبلاگ نویسان

7398

 

7368

0%

تعداد رسانه و وبلاگ

از

تعداد کشور ومناطق

4502

52

 

4411

  60

2%

 

شرکت کنندگان   بر اساس نوع فعالیت در نمایشگاه فیتور 2015

تور اپراتور و آژانس‌هاي مسافرتي ،خدمات درون مرزی

12.4%

شركتهاي حمل و نقل

2.5%

هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و شرکتهای کترینگ

3 1 .3%

سازمانها رسمی

27.2%

تفریحی و فرهنگی

7.0%

شركت‌های خدماتی در زمینه صنعت گردشگری

5.4%

توریسم سلامت

1.1%

رسانه گردشگری

0.8%

انجمنهای تجاری

8.3%

برگزارکنندگان    کنگره ها و میتینگ ها و همایش های تشویقی

2.1ُ%

توریسم محلی

0.2%

تکنولوژی اطلاعات

2.1%

 

بازدیدکنندگان تجاری بر اساس نوع فعالیت در نمایشگاه فیتور 2015                      

تورگردانان و آژانسهای مسافرتی، خدمات درون مرزی گردشگری

15.2%

توریسم سلامت

3.3%

کمپانی حمل و نقل

6.4%

هتل ها و اقامتگاه ها

14.8%

تکنولوژی اطلاعات

3.9%

شرکتهای خدماتی

9.8%

اوقات فراغت و فرهنگی

7.4%

توریسم محلی

3.4%

رسانه گردشگری

4.2%

سازمانهای رسمی اسپانيایی فعال در صنعت گردشگری

8.4%

سازمانهای رسمی خارجی و ملی  فعال در صنعت گردشگری

5.3%

انجمنهای تجاری

4.4%

برگزارکنندگان    کنگره ها و میتینگهاوهمایشهای تشویقی

5.3%

 

بازدیدکنندگان تجاری در نمایشگاه 2015با توجه به نوع شغل                                 

   مدیرعامل و مدیر

38%

مدیرفروش ومدیر بازاریابی

27%

  مدیر اجرایی فروش و مشاور و هماهنگ کننده

21%

و سایر موارد

7 %

بازدیدکنندگان تجاری حاضر در نمایشگاه بر حسب منطقه:                       

افریقای شمالی

2.3%

افریقای مرکزی و غربی

2.1%

افریقای شرقی

1.5%

افریقای جنوبی

1.4%

امریکای شمالی

5.2%

امریکای مرکزی

5.1%

امریکای جنوبی

5.9%

اسیای مرکزی

2.8%

اسیای جنوبی

204%

اسیای شمال شرقی

202%

اسیای جنوب شرقی

2.6%

اقیانوسیه

2.0%

اروپا شرقی

13.3%

اروپای مدیترانه ای و جنوبی

13.1%

اروپای شرقی و مرکزی

10%

اروپای شمالی

10.1%

خاورمیانه

2.6%

سراسر جهان

15.5%



  شركتهاي حاضر در محل غرفه ايران در نمايشگاه سال 2016 FITUR

امسال همراهان ما در نمایشگاه گردشگری بین المللی fitur 2016   از شرکتهای فعال صنعت گردشگری  و هتلها    می باشند که همانند سالهای گذشته توانمندیهای و جاذبه های گردشگری کشورمان را در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهند داد . این شرکتها عبارتند از :

 

 
 شركت خدمات مسافرتي و گردشگري ايران دوستان

Iran DoostanTours Co,Pjs
www.irandoostan.com
info@idt.ir
Tel: 0098-021-88722975
Fax: 0098 21 -88712927

شركت خدمات مسافرتي و گردشگري آيتو
Azadi International Tourism Organization (AITO)
www.aitotours.com
m.borhani@aitours.com
TEL: 00982188732191
FAX: 00982188732195


Goalbang Tour &Travel Agency
شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گلبانگ
www.greetingiran.com
www.greetingiran.com
TEL: 0098 7132270820
FAX:0098 71 32274361    

Eavar Travel Agency
 شرکت خدمات مسافرتی ایوار(اسراپرواز)
www.eavar.com
incoming@eavar.com
TEL: +982122011637
FAX: +982126200445


  Iran Sheedee travel
شركت خدمات مسافرتي شيده شيراز
www.iran-viajes.com
info@iran-viajes.com
TEL: +987132339985
FAX: +987132339980

       
IRAN HRC
راه تمدن پارسیان
www.iranhrc.com
manager@iranhrc.com
TEL: 0098- 218884536
FAX:0098- 2188884536


Oudj Dorna Travel Agency Co
شرکت خدمات مسافرتی اوج درنا
www.towardspersia.ir
oudjdorna@gmail.com
TEL:0098 -2188894222
FAX: 02188901923

  Marcopolo Iran Touring Company

شرکت ایرانگردی مارکوپولو
www.iranmarcopolo.com/en
incoming@iranmarcopolo.com
TEL: 00982188503564
FAX: 00982188503723

ArasTravel&Tourism CO
شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی ارس
www.Arastravel.ir
INFO@ARASTRAVEL.IR
TEL: 0098  21 88740521
FAX:0098 21 88740520

Persiasafar
پرسیا سفر
www.persiasafar.ir
persiasafar@yahoo.com
TEL:0098 88642188
FAX: 02188642197


Mahoor Gasht Tour&Travel Agency
آژانس گردشگری ماهورگشت یزد
www.viajariran.es
info@viajariran.es
Tel: +98 03536207967
Fax: +98 03536207967


 
Sorinet parvaz INT,tour & travel agency Co.  
LTD
سورینت پرواز
www.sorinetparvaz.com
raftari_s@yahoo.com
TEL:00982125915
FAX:+982122785080    

Arg-e-Jadid Tour and Travel Company
شرکت خدمات مسافرتی ارگ جدید
www.atc.ir
ghamkhar@atc.ir
TEL:+98 2188811072
FAX:+98 2188826112


Moein Gardeshgarimellat
معین گردشگری ملت
www.gardeshgarimellat.ir
gardeshgarimellat@gmail.com
TEL:+98 2188174741
FAX: +98 2188174971


Yadman Persia Gasht
یادمان پرشیا گشت
www.yadmantravel.ir
yadman.tour@yadmantravel.ir
TEL: +98 3136691279
FAX: +98 3136691279


Sepehrdad Seir  Company            

     شرکت خدمات مسافرتی سپهرداد سیر
                 www.sepehrdadseir.com                    
sepehrdadseir@yahoo.com
TEL: +98 2122279084
FAX:+98 2122922846
            

Pardisan Tour and Travel Agency          
       شرکت خدمات مسافرتی پردیسان گشت
www.pardisatour.net
behnaz@pardisantour.net
TEL:+98 2188665629-33
FAX:+98 21 88665631


Sahel e Aftab
شرکت خدمات مسافرتی ساحل آفتاب            
www.saheleaftab.com
Info@saheleaftab.com
Tel: + 98 21 88 65 68 92
FAX: + 98 21 88 65 68 92


                       

  Homa Hotels Group
گروه هتل های هما
www.homahotels.com
marketing@homahotels.com
TEL:+98 2188795880
Fax:+98 21 88795882

گالری تصاویر