دلیل انتخاب ما

درباره نمایشگاه ها

برای نخستین بار ستاد تبلیغات و نمایشگاههای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  در دی ماه ۱۳۸۴ با هدف ساماندهی تبلیغات گردشگری و حضور منسجم جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاههای گردشگری بین المللی سراسر دنیا در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شکل گرفت و با بهره گیری از راهبردهای تبلیغاتی و نمایشگاهی موفق شد تا در سطح جهانی، جایگاه رفیع ایران در حوزه صنعت گردشگری را به خوبی نمایان سازد. این ستاد در حوزه تبلیغات با تولید تیزرهای تبلیغاتی گردشگری و پخش از شبکه های الجزیره، یورونیوز و MBC1، MBC2 و MBC3 موفق شد تا نگاه تورگردانان بزرگ، شرکت‌های خدماتی در صنعت جهانگردی و گردشگران جهان را به زیبایی های ایران که در نوع خود، جهانی در یک مرز محسوب می شود را معطوف کند. در حوزه تولیدات فرهنگی و گردشگری نیز این ستاد تولیداتی را در ۱۱ زبان و در ۵۰ نوع با تیراژ ۴ میلیون قلم، روانه بازارهای هدف گردشگری در سراسر جهان ساخت.

 شرکت تبلیغات و نمایشگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کانون در حوزه نمایشگاه‌ها نیز با برنامه ریزی مدون و جدول زمان بندی شده، در سال ۸۶- ۱۳۸۵ با شرکت در ۱۹ نمایشگاه و در سال ۸۶-۱۳۸۷ با شرکت در ۲۶ نمایشگاه بزرگ و مطرح در زمینه گردشگری و صنایع وابسته به گردشگری به فعالیت در جهت اهداف خود پرداخت، به گونه ای که به اذعان متخصصان، کارشناسان و مدیران اجرایی نمایشگاه ها و دیگر ارکان تاثیرگذار گردشگری، حضور ایران نسبت به دیگر کشورها از هر لحاظ متفاوت و باشکوه بوده است. کسب تندیس های زرین از نمایشگاه تایلند، کسب تندیس رتبه نخست نمایشگاه هندوستان، دیپلم افتخار نمایشگاه تاشکند، متفاوت ترین و باشکوه ترین غرفه نمایشگاه میلان و ... تنها گوشه‌ای از افتخارات ایران در حوزه حضور در نمایشگاه‌های  بین المللی گردشگری در سطح جهانی است در سال 1389 با انحلال این شرکت فعالیتهای آن در کانون جهانگردی ادامه یافت و طی 15 سال در بیش از 70 نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی حضور پیدا کرد. نمایشگاه گردشگری تاپ ریزا پاریس، جاتا ژاپن، نمایشگاه بین المللی  بازار سفر کراچی، نمایشگاه گردشگری CITM 2019- کونمینگ، نمایشگاه بین المللی  گردشگری فیتور اسپانیا، -نمایشگاه EMITT استانبول  ترکیه, ،آی تی بی آلمان، نمایشگاه بین المللی گردشگری مسکو MITT، نمایشگاه AITF باکو، نمایشگاه تجهیزات و خدمات پزشکی مسقط- عمان  در حوزه گردشگری  و نمایشگاههای صنایع دستی آرتیجیانای میلان، آرتیجیانای فلورانس، صنایع دستی مسکو، سوغات و هدایای  ژاپن و... مهترین نمایشگاههایی بودند که کانون به نمایندگی از وزارت میراث فرهنگی در آنها حضور داشت.

آمار مربوط به برگزاری رویدادهای بین المللی از سال 1390 الی 1404 توسط کانون

اهمیت حضور در نمایشگاه ها در بازار جهانی:

  • ارایه تصویر پایدار ذهنی از یک برند یا یک کشور و ملیت
  • توجه به هویت ملی و تاریخی-تمدنی کشورها در نمایشگاه ها
  • ایجاد زنجیره شناختی و تصویر ذهنی مخاطبان جهانی
  • ارز آوری و ایجاد اشتغال از طریق فروش بسته های سفر
  • تعداد نمایشگاههای گردشگری برگزار شده از سال 1390 71 نمایشگاه
  • تعداد نمایشگاههای گردشگری برگزار شده از سال 1390 46 نمایشگاه
  • تعداد نمایشگاههای گردشگری برگزار شده از سال 1390 48 نمایشگاه
  • تعداد نمایشگاههای صنایع دستی برگزار شده از سال 1390 16 نمایشگاه
  • تعداد رویدادهای بین المللی برگزار شده توسط کانون از سال 1390 3 جشن جهانی
  • تعداد کشورهای میزبان رویداد های بین المللی اجرا شده توسط کانون 1390 الی 1404 18 کشور
  • تعداد کشورهای میزبان نمایشگاههای گردشگری کانون از سال 1390 13 کشور
  • بیشترین حضور در نمایشگاههای بین المللی از سال 1390 فیتور اسپانیا 15 دوره

آنچه انجام داده ایم

آمار ما

90

رضایت کاربران

88

رضایت از پشتیبانی

95

کیفیت برگزاری رویداد ها

85

پاسخگویی سامانه