دستورالعمل غرفه داران حاضر در نمایشگاه فیتور 2022
حضور نمایندگان صنعت گردشگری ایران در نمایشگاه‌های خارجی از اهمیت به سزایی برخوردار است و از آنجا که نحوه حضور آنها ایجاد کننده تصویری فرهنگی و تجاری از ایران درذهن مخاطبان هدف نمایشگاه خواهد بود تبیین دستورالعملی که بتواند تعامل غرفه داران  حاضر در نمایشگاه را بازدیدکنندگان مدیریت کند از الزامات پیش از برگزاری نمایشگاه خواهد بود. بدین منظور دستور العمل حاضر جهت ایجاد چهارچوب عملکردی مناسب برای حضور غرفه داران در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه 2022 فیتور اسپانیا تهیه گردیده است.
اقدامات و فعالیت‌های نمایندگان اعزامی شرکت‌کننده در نمایشگاه باید تحت نظارت مدیریت اجرایی غرفه ها و براساس دستورالعملها و آیین نامه ابلاغی و منطبق با مقررات کشور محل برگزاری و با رعایت شئون اخلاقی و مقررات جمهوری اسلامی صورت پذیرد و تشخیص این امر بر عهده مدیر اجرایی اعلامی از سوی کانون خواهد بود. 
الزامات حضور شرکت کنندگان در غرفه ایران به قرار ذیل است :
1. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به هیچ وجه حق فروش صنایع دستی و سوغات ایرانی در کانتر مربوطه خود را ندارند. 
2. ارائه  اقلام تبلیغاتی در غرفه حدالمقدور به صورت دیجیتال  صورت گیرد.
3. در ارائه محتوای ترغیبی و فعالیت های بازاریابی از فناوریهای نوین الکترونیکی استفاده شود.
4. شرکت‌کنندگان می بایست ضمن تبلیغ در فضای اختصاصی ، از تبلیغات سوء علیه غرفه‌داران دیگر اجتناب ورزیده و نسبت به عدم نمایش و عرضه هر گونه کالا که معرفی و نمایش آنها مغایر با شئون اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران است ، اهتمام جدی داشته باشند.
5. کالاها یا خدمات عرضه شده می بایست متناسب با موضوع نمایشگاه باشد واز عرضه محصولات خارج از عنوان نمایشگاه خودداری گردد.
6. با توجه به شرایط برگزاری نمایشگاه کلیه شرکت کنندگان موظف به رعایت پروتکل های اعلامی از سوی  دفتر برگزاری نمایشگاه فیتور در کلیه  فعالیتهای داخل غرفه و یا نشست های و رویداهای نمایشگاه هستند.
7. غرفه دار نمایشگاه باید شناخت صحیحی از شرکت خود و فعالیت های آن داشته باشد  تا بتواند فعالیت های شرکت و خدمات آن را به درستی معرفی کند.
8. غرفه دار نمایشگاه باید نیازهای مشتریان نمایشگاه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و به خوبی بشناسد.
9. غرفه دار نمایشگاه باید رقیبان شرکت را شناسایی کند.
10. غرفه دار نمایشگاه باید در کلیه زمان حضور در نمایشگاه برای ارائه اطلاعات و نمایش کالا و خدمات خود آماده باشد.
11. غرفه دار نمایشگاه باید به تناسب موضوع، از حرکات دست و صورت جهت انتقال بهتر پیام استفاده کند.
12. غرفه دار نمایشگاه باید در غرفه نمایشگاه، وظایف و مسئولیت ها را با مهربانی، اطمینان و نظم پیش برده و غرفه نمایشگاه همواره مرتب و تمیز باشد. 
13. غرفه دار نمایشگاه باید بازدیدکنندگان و مشتریان نمایشگاه را با خوش آمدگویی، استقبال و با تبسم، بدرقه کند.
14. غرفه دار نمایشگاه باید با اطمینان و آرامش و دقت، محصولات و خدمات شرکت را معرفی کند.
15. آراستگی، شرط اصلی حضور در غرفه نمایشگاه است؛ غرفه دار نمایشگاه بایستی آن را به خوبی حفظ نماید ضمن اینکه به کلیه اصول پوشش مقرر از سوی جمهوری اسلامی ایران پایبند بوده و کلیه شئونات اسلامی را در محل نمایشگاه  رعایت نماید.
16. پیشنهاد می شود غرفه داران از بج(Badge) سینه حتی المقدور با طراحی برند گردشگری یا پرچم ایران استفاده کنند.
17. استفاده از لباس متحد الشکل و فرم از ملزومات حضور در نمایشگاه است.
18. غرفه داران باید جهت ارائه راه های تماس دارای کارت ویزیت متحدالشکل باشند.
19. برای ارائه اقلام و کادوهای تبلیغاتی از هدایای کوچک و کاربردی که دارای المانهایی از فرهنگ و هنر ایرانی است استفاده شود.
20. در ارائه محتوا به کاربران از اقلام تبلیغاتی چاپی به زبان کشورهای بازار هدف  استفاده شده و تمرکز بر ارائه و ترویج انواع محصولات گردشگری کشور(محصول محور) باشد.
21. غرفه دار نمایشگاه بایستی از ارائه آمار غیرواقع پرهیز نماید.
22. از نیروی غرفه‌دار نمایشگاه آگاه، سرزنده و کاردان جهت امور غرفه نمایشگاه و ارتباط با مشتری نمایشگاه استفاده گردد.
23. غرفه دار نمایشگاه نبایستی با دوستان و آشنایان در غرفه نمایشگاه بنشیند و آن را پاتوق خود و دوستان کند.
24. غرفه‌دار نمایشگاه حدالامکان نباید در غرفه نمایشگاه بنشیند؛ نشستن غرفه دار نمایشگاه در غرفه نمایشگاه، این احساس را در بازدیدکنندگان و مشتریان نمایشگاه به وجود می آورد که غرفه داران نمایشگاه اهمیتی به حضور آنها نمی دهند و یا اینکه تمایل ندارند وقت خود را در اختیار آنها قرار دهند. باید توجه داشت که بازدیدکنندگان و مشتریان نمایشگاه عموما به دنبال نقاط ضعف شرکت ها هستند.
25. غرفه دار نمایشگاه بایستی از خواندن در داخل غرفه نمایشگاه اجتناب کند.
26. غرفه دار نمایشگاه نبایستی سوالات را بی جواب بگذارد و در داخل غرفه نمایشگاه، حالت استراحت به خود بگیرد.
27. غرفه دار نمایشگاه نبایستی غرفه نمایشگاه را مکان خصوصی خود بداند.
28. غرفه دار نمایشگاه نبایستی اطلاعات نادرست و ناقص ارائه دهد.
29. غرفه دار نمایشگاه باید دارای روابط عمومی بالا بوده و ظاهری کاملا آراسته و مثبت و موجه داشته باشد و از لباس و پوشش مناسب، تمیز و مرتب و با کیفیت خوب استفاده کند. همچنین غرفه دار نمایشگاه بایستی باوقار، متین، با شخصیت، سنگین، محجوب و ... باشد. 
30. غرفه دار نمایشگاه نبایستی افراد نا آشنا را به جای خود قرار دهد.
31. غرفه دار نمایشگاه بایستی از ملاقات ها و مذاکرات طولانی بپرهیزد.
32. غرفه دار نمایشگاه نبایستی تحت هیچ شرایطی، به مشتریان و بازدیدکنندگان نمایشگاه بی احترامی کند.
33. غرفه دار نمایشگاه بایستی از توقف بی مورد افراد متفرقه در غرفه جلوگیری کند.
34. غرفه دار نمایشگاه بایستی در داخل غرفه پر تحرک و پویا باشد.
35. غرفه دار نمایشگاه بایستی با تمام بازدیدکنندگان و مشتریان نمایشگاه، رفتاری مودبانه داشته و حدالامکان به پرسش های هر یک از آن ها با صبر و حوصله پاسخ دهد.
36. غرفه دار نمایشگاه نبایستی تند و بلند سخن بگوید.
37. غرفه دار نمایشگاه بایستی از استعمال هر گونه دخانیات جددا پرهیز کند. غرفه دار نمایشگاه بایستی از سیگار کشیدن، همچنین خوردن و آشامیدن، جویدن آدامس و ... در داخل غرفه نمایشگاه اجتناب کند؛ چرا که بازدیدکنندگان  و مشتریان علاقه مند و موثر نمایشگاه را از پرسیدن و مذاکره منصرف می کند.
38. غرفه دار نمایشگاه بایستی شئونات اخلاقی را رعایت کند.
39. غرفه دار نمایشگاه بایستی خوش برخورد بوده و از صبر و طاقت کافی برخوردار باشد تا بدین وسیله بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری را جلب غرفه نمایشگاه خود کند.
40. غرفه دار نمایشگاه، افزون بر امور مربوط به کالاهای غرفه نمایشگاه، باید اطلاعات جانبی سایر مکان های نمایشگاه را نیز بداند.
41. ایستادن نیروی غرفه دار نمایشگاه، نباید مانع از رویت کالاهای درون غرفه نمایشگاه گردد.
42. غرفه دار نمایشگاه نباید با بازدیدکننده ای که هنوز مشتری بودن یا نبودنش معلوم نیست وقت زیادی صرف کند.
43. غرفه دار نمایشگاه، خود را با تلفن صحبت کردن مشغول نکند؛ غرفه دار نمایشگاه بایستی از مکالمه تلفنی در غرفه نمایشگاه خودداری کند چرا که ممکن است بازدیدکنندگان و مشتریان نمایشگاه را از دست بدهد.
44. غرفه دار نمایشگاه نبایستی بروشورها و کاتالوگ های تبلیغاتی را به همه بازدیدکنندگان و مشتریان نمایشگاه ارائه دهد. چراکه تعدادی از آن ها بلافاصله یا بعد از چند قدم، آنها را دور می ریزند؛ ثانیا این امر موجب ضرر و زیان برای شرکت می گردد. 
45. غرفه دار نمایشگاه بایستی در نخستین گام، توجه بازدیدکنندگان و مشتریان نمایشگاه را جلب کرده و تشویق به مکث کردن در برابر غرفه نمایشگاه و کالاهای آن کند.
46. غرفه دار نمایشگاه بایستی همواره حالت خوش‌آمد گویی به خود بگیرد.
47. غرفه دار نمایشگاه نبایستی هرگز در لبه مدخل غرفه نمایشگاه بایستد. غرفه دار نمایشگاه باید به گونه ای در غرفه نمایشگاه بایستد که مانع دید بازدیدکنندگان و مشتریان نمایشگاه نگردد. معمولا بهترین جا برای ایستادن غرفه دار نمایشگاه، در گوشه های راست و چپ غرفه نمایشگاه است .
48. اگر غرفه داران نمایشگاه در یک جا جمع شوند و با هم مشغول صحبت باشند، بازدیدکننده و مشتری نمایشگاه به خود اجازه نخواهد داد وارد غرفه نمایشگاه شود و جمع غرفه داران نمایشگاه را بر هم زند. پس بایستی از این کار اجتناب شود. غرفه داران نمایشگاه بایستی سعی کنند از صحبت کردن در غرفه نمایشگاه با یکدیگر تا حد امکان خودداری نمایند. صحبت کردن در غرفه نمایشگاه بیانگر بی توجهی به محیط اطراف خود و بازدیدکنندگان و مشتریانی است که ممکن است خریداران موثری باشند. 
49. غرفه داران نباید از فضای پاویون جمهوری اسلامی ایران به عنوان فضای استراحت یا نشست های خصوصی استفاده کنند.
50. غرفه دار نمایشگاه بایستی برای کلیه بازدیدکنندگان از غرفه نمایشگاه، به یک میزان ارزش و اعتبار قائل گردد.
51. غرفه دار نمایشگاه بایستی دارای صبر و حوصله، رفتار خوب، پرانرژی و اکتیو و دارای فعالیت فیزیکی بالا باشد.
52. غرفه دار نمایشگاه هنگام مذاکره با مشتریان بالقوه بهتر است از نام آنها هنگام خطاب استفاده کند؛ چرا که هر کسی دوست دارد تا نام خودش را بشنود.
53. غرفه دار نمایشگاه بهتر است مسلط به زبان  کشور مقصد و ادبیات فنی مرتبط با موضوع تخصصی نمایشگاه باشد.
54. بهتر است تا خوردن و نوشیدن غرفه داران در مکانی دور از دید بازدیدکنندگان صورت گیرد.