اهمیت حضور در نمایشگاهها و رویدادهای بین المللی
نمایشگاه ها و تاثیر آن در توسعه گردشگری
نمایشگاه محل تلاقی بازدیدکنندگان و عرضهکنندگان کالاها و خدمات و نقطه برخورد عرضه و تقاضاست. در یک نمایشگاه ،عرضهکنندگان کالا یا خدمات خود را به معرض نمایش میگذارند، نوآوریها، خلاقیتها، ابتکارات خود را عرضه و قیمت کالاها را بیان میکنند،ویژگیهای اساسی و جنبههای قابل ذکر کالای خود را به منصه ظهور میگذارند و بازدیدکنندگان نیز ذوق و سلیقه، تمایلات و امکانات خود را عرضه می دارند. بدین ترتیب این دو گروه، مناسبترین شرایط را برای انجام داد و ستد یا برقراری ارتباط در آینده در برابر خود مهیا می بیننند.
نمایشگاه، هزینه جستجو برای یافتن کالا یا دسترسی به اطلاعات را کاهش میدهد. در یک نمایشگاه، مهمترین عاملی که به پیشرفت میانجامد، رقابت است. نقش اطلاعات در یک نمایشگاه در جوامع امروزی، از نهایت اهمیت برخوردار است. اصولا مبادله اطلاعات، به اندازة مبادله کالا و خدمات دارای ارزش و اعتبار است.
مهمترین ویژگی یک نمایشگاه آن است که فعالیتهای اقتصادی را در یک محدودة خاص [از نظر زمان و مکان] متمرکز میسازد به گونهای که عرضهکنندگان کالا و خدمات یا افرادی که علاقهمند به انتخاب کالا هستند میتوانند از این «تمرکز» حداکثر بهره را ببرند.
|