راهکارهای پیشنهادی جهت بهبود کیفیت برگزاری نمایشگا ه ها
تهیه ، تدوین و ابلاغ تقویم سالانه و 5 ساله حضور در نمایشگاههای بین المللی گردشگری و صنایع دستی از سوی ریاست مجمع و وزارت خانه متبوع
اختصاص اعتبار کافی و به موقع برای شرکت در هر نمایشگاه و پرداخت سهم حاکمیتی توافق شده توسط وزارتخانه متبوع
اعزام نیروهای متخصص و کارشناس مرتبط با نمایشگاه جهت دستیابی به اهداف مورد نظر.
شرکت در نمایشگاه گردشگری بین الملی به عنوان بخشی از یک برنامه جامع و گسترده تلقی شود نه فقط به عنوان حضور در نمایشگاه ، و انجام امور فرآیند هر مرحله به موقع ( مکاتبات ، قرارداد ، اطلاع رسانی، ثبت نام آنلاین و جمع آوری اطلاعات شرکت کنندگان در نمایشگاه و ثبت نامه شرکت کنندگان در سایت بین المللی نمایشگاه جهت درج در کاتالوگ رسمی و آنلاین نمایشگاه ، و دریافت دعوتنامه ، وقت ویزا ، تبلیغات ، و ارسال بار و پرداخت به موقع هزینه زمین نمایشگاه ، .... ( بنابر این مدت زمان مناسب برای اجرای برگزاری یک نمایشگاه موفق باید حداقل 7 ماه قبل از نمایش در نظر گرفته شود.
تسهیل حضور شرکت کنندگان در هر نمایشگاه : این امر با وجود برنامه ریزی دقیق و داشتن زمان کافی و اعلام رسمی به تمام نهادهای فعال در عرصه گردشکری امکان پذیر است . و کیفیت کمی و کیفی نمایشگاه را بالا می برد.
برگزاری ورک شاپ نتایج حاصل از حضور در نمایشگاه
داشتن برنامه مستقل برای حضور در هر نمایشگاه با توجه محورهای تخصصی آن نمایشگاه و فرهنگ و آداب و رسوم بازارهای هدف .