قابل توجه علاقمندان به حضور در نمایشگاهها

لطفا ضمن مطالعه آیین نامه نمایشگاهها و توجه به بندهای مالی و حقوقی آن اقدام به ثبت نام نمایند .شماره حساب و مبلغ فیش و نحوه ارسال آن در آیین نامه آمده است

تقویم نمایشگاه ها

1395/3/4

--------

1395/3/4

-----------

Top RESA Paris 2018

Top RESA Paris 2018
تاريخ برگزاري نمايشگاه :25 الی 28 سپتامبر - 3 الی 6 مهرماه
افتتاحيه: 3 مهرماه
اختتاميه: 6 مهرماه
نوع نمايشگاه :B TO B
شرکت برگذار کننده :REED EXHIBITION
آدرس محل برگزاري نمايشگاه:porte de versaille
دوره : 40
مهلت ثبت نام : 30 تیرماه

فرانسه توریستی‌ترین کشور جهان است . این کشور چندین سال است که از این نظر، موفق‌ترین کشور دنیا محسوب می‌شود. فرانسه در سال 2016 توانست 7/84 میلیون گردشگر جذب کند که نسبت به سال قبل از آن 2 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این رده‌بندی، آمریکا با جذب 8/69 میلیون گردشگر و اسپانیا با جذب 7/60 گردشگر کشورهای دوم و سوم هستند. بر همین اساس، در سال 2016 تعداد اقامت‌ها در فرانسه به 600 میلیون شب رسید که 6/4 درصد رشد را در مقایسه با سال پیش از آن نشان می‌دهد. متوسط زمان اقامت نیز با 5/2 درصد رشد نسبت به سال 2012 به 1/7 شب رسید. در شرایطی که این کشور از مشکلات اقتصادی متعدد و نرخ بیکاری بالا رنج می‌برد، این خبر که گردشگری سهمی 5/6 درصدی از GDP را به خود اختصاص داده و 2 میلیون شغل ایجاد کرده است می‌تواند برای فرانسه بسیار امیدوارکننده و نویددهنده بهبود شرایط باشد.     
فرانسه موفقیت خود را در این زمینه مدیون گردشگران آسیایی است. تعداد گردشگران ورودی چینی در سال 2016 با 4/23 رشد مواجه بود و گردشگران هندی نیز با 7/15 درصد رشد سهم قابل‌توجهی در درآمدهای گردشگری فرانسه داشتند. این در حالی است که گردشگران آمریکای شمالی که یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف فرانسه هستند، به‌دلیل بحران مالی تنها 8/5 درصد افزایش یافتند. مزیت دیگر بازارهای آسیایی برای فرانسه این است که به‌دلیل مسافت بیشتر، مدت طولانی‌تری در فرانسه اقامت خواهند داشت و درآمدهای بیشتری را نصیب این کشور می‌کنند
جاذبه‌ها: فرانسه مدت‌ها است به‌عنوان یک کشور موفق در زمینه گردشگری مشغول فعالیت است. تمرکز اصلی این کشور روی بناهای تاریخی و فرهنگی بسیار نظیر برج ایفل) بوده است. به‌رغم این موضوع دولت فرانسه برای توسعه بیشتر و مستمر این بخش اقتصادی، تمرکز بر توسعه رویدادها و برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها را در دستور کار قرار داده است. از دیگر مواردی که برای آن برنامه‌ریزی می‌شود، بهبود وضعیت فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مقصد علاقه‌مندان به گلف است. توریسم ورزشی و به‌خصوص گلف از مهم‌ترین و درآمدزاترین بخش‌های گردشگری حال حاضر جهان است. از طرف دیگر، توجه به خانواده‌های چینی و زوج‌های آمریکایی نیز در دستور کار است و دولت فرانسه به دنبال آن است که نیازها و خواسته‌های آنها را تامین کند.
دسترسی و حمل‌ونقل: در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این حوزه انجام می‌شود؛ خطوط هوایی مختلف و سریعی برای بهبود دسترسی گردشگران در حال احداث است. با اتمام این طرح‌ها، احتمالا فرانسه خواهد توانست خود را به عنوان کانون سفرهای هوایی به اروپا مطرح کند. دولت فرانسه عنوان کرده است که هدف نهایی آن است که گردشگران بتوانند ظرف 20 دقیقه از پایتخت به مقاصد گردشگری مختلف کشور سفر کنند. وضعیت حمل‌ونقل عمومی و قیمت‌های آنها نیز سازماندهی شده است    . مشتری ویژه این کشور اروپای یهای  هستند اما آسیایی‌ها به ویژه چینی‌ها نیز، سهم بزرگی در به کرسی نشاندن سایتهای گردشگری فرانسه دارند. آلمانی‌ها با ارسال ۱۳ میلیون گردشگر در صدر مشتریان فرانسه قرار دارند پس از آنها انگلیسی‌ها، بلژیکی‌ها، لوکزامبورگ، ایتالیا و اسپانیا در ردیف اروپایی‌های فرانسه دوست هستند. براساس دیگر آمارهای سال ۲۰۱6 نیز، به ترتیب تایلند، روسیه، انگلیس و ترکیه بیشترین رشد در صنعت گردشگری را داشته‌اند..

توضیح نمایشگاه بین المللی:
   نمایشگاه تاپ رزا برای نخستین بار در سال 1978 برگزار شد.در آن زمان ،  تنها در زمینه گردشگری فراغت فعالیت داشت از سال 2008 با نام IFTM  برگزار شد و  بصورت یک نمایشگاه چند منظوره (مسافرتی فراغت تجاری و مایس(Exhibition Meetings Incentive Conferences ) درآمد. تاپ ریزا یکی از مهمترین نمایشگاه های متخصصین  بازار گردشگری است که خریداران و فروشندگان در هر بخشی از صنعت گردشگری از آن دیدن میکنند  و یا تولیدات و نو آوری های خود را به نمایش  می گذارند و در برگیرنده فرصت های کاری در زمینه های تفریحی و حرفه ای می باشد . در این نمایشگاه شرکتها و آژانسهای مسافرتی و سایر شرکتهای گردشگری با همتایان خود در فرانسه و سایر کشورها آشنا شده و تورها و تولیدات گردشگری خود را معرفی کرده و گردشگران را به کشور خود دعوت می کنند و یکی از خصوصیات مهم نمایشگاه پوشش همزمان بازار جهانی و بازار فرانسه و فراهم آوردن بستری مناسب برای گردشگری تجاری و تفریحی  و .. است .این نمایشگاه کاملا حرفه ای و از نو تجارت متقابل و یا B2B می باشد و بدیهی است بازدیدکنندگان و خریداران این نمایشگاه کاملا حرفه ای و به قصد برقراری ارتباط و ایجاد رابطه تجاری از نمایشگاه دیدن می کنند . بنابر این محیطی کاملا مناسب برای تقویت کسب و کار ، کسب آخرین اخبار و اطلاعات بازار گردشگری فرانسه و دنیا است
پلن سالن و غرفه ایران

تاريخ و ساعات برگزاري نمايشگاه گردشگري   تاپ ریزا 2018  

 

نمايشگاه بين المللي گردشگري تاپ رزا، امسال نيز مانند سال هاي گذشته در 4 روز قابل مراجعه خواهد بود.

    سه شنبه : 25 سپتامبر برابر با 3 مهر: از ساعت 10 صبح الی 19 عصر     

     چهارشنبه : 26 سپتامبر برابر با 4 مهر : از ساعت 10 الی 19 عصر     

    پنج شنبه : 27 سپتامبر برابر با 5 مهر : از ساعت 10 الی 19 عصر     

     جمعه : 28 سپتامبر   برابر 6مهر : از ساعت 10 الی 16 عصر


غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری تاپ رزا  2018   فرانسه:
 

امسال غرفه جمهوری اسلامی ایران به مساحت 155 متر مربع و به ابعاد 15.5 در 10 متر مربع ، به صورت 4 طرف باز و به شماره   H092 در بخش خاور میانه   سالن شماره 7.2 محل برگزاری نمايشگاههای Porte de    Versailles  قراردارد.


آمار شرکت کنندگان نمایشگاه تاپ رزا

·         متخصصین صنعت گردشگری : 32480

·         برند: 1700

·         ایرلاین : 105

·         آژانس مسافرتی آنلاین: 14

·         اپراتور کروز: 43

·         شرکتهای ریلی: 8

·         هتل- هتلهای زنجیره ای هتل آپارتمان   ،مراکز رزرواسیون هتل  آنلاین : 335

·         اپراتورهای مسافرتهای گروهی: 20

·         شرکتهای اجاره ماشین : 19

·         مناطق فرانسوی : 51

·         تور اپراتور خارجی و سازمانهای مدیریت مقاصد ( DMC DESTINATION MANAGEMENT COMPAN : 423

·         شبکه های آژانسهای مسافرتی تجاری MC ( TOURISM MARKETING CONCEPTS ) : 22

·         شرکتهای تکنولوژی دیجیتال : 86

·         موسسات و شبکه های خرده فروش : 7

·         تور اپراتور : 54

·         پارک تفریحی: 15

·          بازدیدکنندگان فرانسوی : 82   درصد

·         بازدید کنندگان بین المللی : 18 درصد

·         آژانسهای مسافرتی : 38 درصد

·         توراپراتور : 17 درصد

·         اپراتور سفرهای گروهی : 5 درصد

·          وسیله حمل و نقل   ریلی ، هوایی، ماشین: 6 درصد

·          هتل : 7 درصد

·          خدمات گردشگری : 4 درصد

·         موسسات نمایشگاهی : 9 درصد

·           شرکتهای تکنولوژی: 7 درصد

·           انجمنها و موسسات : 2 درصد

·          ...

   شرکت کنندگان در نمایشگاه


       تور اپراتورها


      مقامات گردشگری متخصصین تورهای ورودی


      هتلها واقامتگا هها


      شرکتهای حمل و نقل



     آژانسهای خدمات مسافرتی خارجی و ملی


    مدیران و مقامات گردشگری


      شر کتهای فعال در حوزه توریسم محلی



      برگزارکنندگان کنگره ها و میتینگ ها و همایش های مشوق گردشگری


      شرکتها ی خدماتی گردشگری


    مطبوعات و رسانه های فعال در زمینه صنعت گردشگری و مسافرت

 

  

برنامه جانبی نمایشگاه

برگزاری سه ورک شاپ در روزهای اول دوم و سوم از ساعت 13:30 الی 14 در سالن توکیو از برنامه های جانبی نمایشگاه امسال می باشد.

·         روز نخست: آژانس گردشگری 2001

·         روز دوم: پردیسان گشت

·         روز سوم: آدینه تراول

 


 

پلان نمایشگاه  
گالری تصاویر


پلان نمایشگاه